الأربعاء، 27 أبريل 2011

دفاتر الزهق



محبوس بين اربع حيطان و راسي لسه مشوشرة
و صورتي في المراية مكسورة متغيرة
انا مكنتش ولا كنت انا هان عليا ولا هنت
انا حبيت و جبت آخري ولا في الحب جبت ورا ؟؟

دفاتر تليفوناتي مقطوعة ملهاش كمالة
نمر صحابي خفت منها صاحبت صاحب البقالة
بقينا ندردش من غير هدف و من غير حوالة
و الحالة ؟؟ بقيت الم من نافوخي الزبالة

في وسط الورق و الدفاتر لاقيت حكاية متشخبطة
كنت ماشي كنت خايف و كانت هي مستعبطة
الوحدة لما تخطف ترمينا وسط اللخبطة
تعشم فينا نهرب وسط الفرح و الزأططة
و فجأة تهد فينا و نلقا الايدين في الاماني متشعبطة

فكرت فيها و قلت جايز بس خفت من وحدتي
و افتكرت معرفش ليه لما قالت جدتي
اللي يجري على قديمه بيكح من ترابه
يدور وسط البيوت و ميلاقيش للحب بابه
و اه من عذابه .. و اه من وحدتي في سكتي

اسامي من الحروف تتلخبط بالظروف
و تكره لو تشوف غيرها مترتبة
بتعجب من روحي لما بتوه في قلب لمة
و عيني تروح عليها و اقول هي المقصدة
و اكرمش ورق دفاتري و اكتب من عشمي سطري
و استنى لو حيكمل و مالوش كمالة عندي
و ترجع الوحدة تاني و كأن فاتت ثواني
في وسط الورق و الدفاتر حكاية متشخبطة
الوحدة لما تخطف ترمينا وسط اللخبطة
و ادور عليكي وسط الدوشة و الملل
احلى حاجة فيكي ان سكوتك حسه عالي
بتتكي عاللي فات فيا و فين ما قلبي بيوجعه
بشخبط على الحيطان اسمك مالزهق
كلمت كل النمر يمكن صوتك اسمعه

محبوس بين اربع حيطان و راسي لسه مشوشرة
و صورتي في المراية مكسورة متغيرة
انا مكنتش ولا كنت انا هان عليا ولا هنت
انا حبيت و جبت آخري ولا في الحب جبت ورا ؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق